friskrivning

Okej nu har jag lite sinne alltså.
Jag tror verkligen jag hatar min klass. Att man bara vill förstöra för andra och sätta varandra i skiten, vafan är det? Vi går inte i högstadiet längre. Att retas och jävlas på skoj kan vara kul om folk betalar med samma mynt. Men nej tydligen inte.
Som detta, förra veckan hade jag skadat ryggen på träningen och säger till min klassföreståndare (är också min serveringslärare) jag kan inte bära för mycket idag för jag har skadat ryggen. Vad får man i respons? ska citera noga nu ''Vad gör du här ens då?'' Fattar inte ett sådant svar, jag kan göra annat ju? jag kan ändå hjälpa till jag kan ändå servera men ber bara om att slippa bära för mycket?!
Och nu kommer det nya då. Jo jag har ju känt mig sjuk sen förra veckan. Blev hemskickad i måndags och var hemma sjukanmäld både igår och idag. Igår hade jag ett elevrådsmöte på skolan där jag skulle vara mellan 13-14 och lyssna på rektorn och få nyckel överlämnad. Inget ansträngande överhuvudtaget. Tog till och med buss ända fram till skolan!
Ja då ringer min lärare i morse. Spelar in meddelande för jag vilade och svarar inte på dolt nr. Jag ringer upp eurovoice och lyssnar. ''Hej Amanda! Susanne från restaurangskolan här, har hört rykte om att du var på elevrådsmöte igår och sen var du inte på restaurangskolan. Det funkar inte så. Jag vill att du ringer tillbaka till mig på restaurangskolan och bekräftar att dessa rykten inte är sanna!''



Vad fasen är problemet då undrar jag. Min mamma har sjukanmält mig, jag är sjuk? jag gick till mötet som varade i en timme? det är ett möte som är en gång om året då man skiftar platser och får nycklarna? då anser jag att det här är ett viktigt möte. Jag satt med feber,förkyldning och halsont på mötet. Men visst, lite konstigt att hon frågar varför jag är där när jag har ryggont men ändå kan jobba. men vill att jag ska komma dit och serva gäster sjuk? Varför tror du jag blir sjukanmäld för?!
Och stör mig riktigt mycket på er som tycker det är kul att säga en sådan sak till läraren? och vaddå att hon gillar rykte. Nej bara så himla onödigt och ärligt talat löjligt. Lita på mig istället. Jag är sjukanmäld. Då är jag sjuk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0