en snorunge har du växt upp

För att tänka på annat, Magaluf ungefär en månad kvar nu. Åker den 9-16. fan vad underbart det ska bli. Ska bli rätt skönt att komma ifrån Hässleholm och om inget annat ska det bli fruktansvärt skönt att slippa Hässleholmsfestivalen.
Festivalen där man går runt,runt och återigen runt. Hälsar på samma personer 3-4ggr under kvällen och inser till sist att jag kan lika väl stanna och prata med personen ett tag för det finns inget annat att göra. Hässleholmsfestivalen, jo det var då jag hade min första riktiga fylla. usch, en liten bortkommen brud som festade med äldre killar och kände sig tuff. Det var precis så det var. Man köpte langar vodka och blandade med cider för att bli så full som möjligt. Man rökte munbloss och kände sig tuffare än någonsin! man drack och drack och drack för att man gillade den känslan. Tills det plötsligt slog över, man hade ingen aning om vart gränsen gick och hur mycket man tålde. (man har inte helt koll på hur mycket man tål exakt idag heller, men man dricker måttligt.)

Jag är glad över att den tiden är över och ledsen över att se småtjejer springa runder i korta kjolar, för fulla och med alldeles för gamla killar. det gör en besviken och man förstår på ett helt annat sätt nu när man växt ifrån det, vad ens föräldrar menade när dem sa -ring hem vad det än är. Ta det nu lugnt och håll ihopa.

Att åka till magaluf känner jag mig mogen för. Att vi tjejer kommer hålla ihopa i alla lägen finns det ingen tvekan om. Att jag kommer ha stenkoll på mina drinkar finns det heller ingen tvekan om. Det ska bli en riktigt rolig resa och vi kommer att komma hem lika välbehålla som när vi åkte. Bara lite mer bruna och sletna än innan!
några bilder från hotellet vi ska bo på.

Kommentarer
Postat av: emelie

haha minns så väl hässleholmsfestivalen för några år sen, du och felicia gav mig smeknamnet "den röde" hahah!

2011-07-19 @ 01:48:31
URL: http://mligunnarsson.blogg.se/
Postat av: magaluf

ååååååååå till magaluf, styrde vi vår sista resaa (blir dock inte vår sista). fick fjärilar i magen när jag läste detta! 20 dagar och 14 timmar tills vi lyfter mandis!

2011-07-19 @ 19:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0