TATUERINGSSNACK

en tjej vid namn Hanna kommenterade mitt inlägg igår och undrade vad jag tycker om tatueringar.
Som svar på hennes fråga tänkte jag visa lite bilder och skriva något kort.
Första tatueringen jag gjorde var samma dag som avslutningen i nian. Åkte till Broby med mamma och tatuerade in mitt namn på vänster fot, jävligt påhittigt jag vet..  ont, nja. inte direkt. Är man okej med nålar och tål att det bräns lite så är det inga problem, en hel del tycker det känns som att skrapa i ett öppet sår, men så känslig bör man inte vara.
denna bilden är tagen när jag fyllde i tatueringen för andra gången.
det gick ett bra tag innan jag gjorde min nästa, på andra foten. denna tatuering var lite mer impuls lite roligare och lite bättre. Gjorde det motivet först på hälen precis som på Converse skorna. ALL STAR. men man bytar hud på hälen aldeles för ofta för att kunna ha en tatuering där. Den slets bort på mindre än 3 veckor och jag gjorde om den på en annan plats på foten.
först på hälen.
gjorde om den i onsdags och nu sitter den bra där. En hel del dumförklarar mig, men vad spelar det för roll.
Första tatueringen man gör rekomenderar jag att göra på ett ställe där den går att dölja och kanske inte göra för stor om du sedan skulle ångra den & för smärtans skull.
nästa tatuering kommer bli ett citat ur en bok/film. My sisters keeper. en text som kommer gå från innerst på axeln och ut. Tycker väldigt bra om tatueringar och så fort man har gjort sin första så har man svårt att sluta.
tänk alltid igenom din tatuering innan du gör den.
första.
jag tycker det är snyggast med en färgade, svarta tatueringar. Dem med färg, tappar så himla lätt färgen och då ser dem så skaskiga ut. (som mammas första på axeln)


ingen höjdare!
den senaste hon gjorde sitter svanken och betyder mod.
Det var nog det jag hade att säga om tatueringar. & hoppas det gav tillräckligt med svar  :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Tatueringen "ALL STAR" var grymt snygg :)

- Johnossi var helt okej, kolla på videon så får du ett smakprov :)

2011-05-15 @ 18:37:23
URL: http://konsertfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0